מה צריך לעשות לפני שקונים לילד דירה במתנה?

החלטתם לקנות לילד דירה במתנה או לרשום את הדירה על שמו ממניעים שונים, כדאי להגן על הדירה או על הכסף במקרה שחלילה יחסיו של הילד עם בת זוגו יקלעו למשבר גירושין.

למרות שחוק יחסי ממון קובע כי נכס שנרכש לפני הנישואין או שניתן במתנה אינו שותף לבן הזוג , נוטים בתי משפט להכריע אחרת כשהדבר נוגע לדירת מגורים בה התגוררו יחד בני הזוג במהלך הנישואין . ברוב רובם של המקרים נוטים בתי המשפט להכריע כי דירת המגורים תהא משותפת לבני הזוג בחלקים שווים.

כדי להבטיח שדירת המגורים אשר נתתם במתנה לילד תישאר לילד במקרה של גירושין יש צורך בהסכם ממון . הסכם ממון הוא הפיתרון האידיאלי להבטחת הבעלות של ילדכם בדירה ואולם ברוב המקרים הסכם ממון בסופו של דבר לא נחתם בשל החשש של ילדכם מפני העלאת העניין בפני בת זוגו , אי נעימות, מבוכה או התנגדות של בת הזוג שעשויה להוביל לפרידה.

ישנם פתרונות אחרים , יעילים ואף טובים יותר להבטחת הבעלות של ילדכם בדירת המגורים.

ראשית חשוב לדעת שרצוי לא להגדיר את הענקת הדירה כמתנה אלא כהלוואה ממס סיבות, הן כדי לא לחשוף את ילדכם לתשלום מס שבח , כדי למנוע מילדכם להעביר את זכויותיו בדירה בניגוד לרצונכם , כדי למנוע מנושים לפרוע את חובם על ידי עיקול הדירה ומכירתה ועוד.

חשוב לדעת כי ברגע שהענקתם את הדירה במתנה רשאי בנכם לעשות בה כרצונו כגון מכירת הדירה ורכישת דירה אחרת במקומה על שמו ועל שם בת זוגו או מכירתה ושימוש בכספים למטרות משותפות לו ולבת זוגו.

ככל שבנכם מכר את הדירה ורכש במקומה דירה אחרת אותה רשם גם על שם בת זוגו לא יוכל לדרוש את הכספים בחזרה במקרה של גירושין.

הפיתרון האידיאלי ביותר הוא הסכם הלוואה בניכם לבן הילד . את ההסכם כדאי לערוך ולחתום בסמוך לרכישת הדירה.

רצוי לכלול תנאי בהסכם ההלוואה לפיו גובה ההלוואה יהווה ערך יחסי שווה לשווי הדירה.

לדוגמא – הלוויתם לילדכם סך של 1,000,000 שח לצורך רכישת דירת אשר בעת רכישתה היה שוויה 1,000.000 שח . כדאי לכלול סעיף בהסכם לפיו גובה ההלוואה מהווה 100% משווי הדירה ועל כן החזר ההלוואה יהיה בהתאם לשווי הדירה בעת פירעונה.

דוגמא נוספת – הלוויתם לילדכם 30% משווי הדירה, כדאי לכלול סעיף אשר קובע כי גובה ההלוואה מהווה 30% משווי הדירה ועל כן החזר ההלוואה יהיה 30% משווי הדירה בעת פירעונה.

לולא הוספת הסעיף לא תובטח הגנה מלאה על הדירה אלא רק בגובה ההלוואה בלבד.

הסכם ההלוואה מאפשר רישום הערות אזהרה בטאבו.

משכנתא – את ההלוואה ניתן להבטיח באמצעות רישום הערת משכנתא שתבטיח את זכויותיכם בנכס בכל מקרה גם של גירושין. ככל שתעתור בת הזוג למכירת הדירה יהיה עליה להשיב תחילה את מלא ההלוואה.

הערת אזהרה מסוג משכנתא יעילה גם כלפי נושים אחרים ותמנע את מכירת הדירה ו/או כל ביצוע עסקה אחרת עד להשבת מלוא ההלוואה.

הערת אזהרה – בנוסף ניתן לרשום הערת אזהרה אשר תמנע את מכירת הדירה ו/או כל ביצוע עסקה אחרת בדירה.

מישכון – בנוסף ניתן לרשום גם משכון ברשם המשכונות.

לצורך רישום הערת אזהרה מכל סוג יש לצרף את הסכם ההלוואה ובקשה משותפת לרישום הערת אזהרה.

מאמר זה הינו למידע ראשוני בלבד ואינו מיועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

גירושין

אין ספק כי אחד מבין הנושאים הרגישים ביותר בעולם המשפטי הינו נושא גירושין. הליך גירושין הינו הליך לא פשוט כלל וכלל, וגם זוגות אשר הגיעו להסכמה על גירושין בצורה מכובדת

קרא עוד >>
עסקים משפחתיים

המומחים המשפטיים למיצוי הזכויות שלך השאירו אצלנו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם וללוות אתכם לאורך כל התהליך באופן הטוב ביותר ובצורה שתאפשר לכם למצות את כל הזכויות המגיעות לכם באופן מלא.

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: