מה צריך וחשוב לדעת לפני שאתם מחליטים להתגרש או במהלך הגירושין?

אני רוצה לשתף אתכם במס' מסקנות אליהן הגעתי במהלך השנים . התנהגויות שונות של בני זוג בהליך גירושין מהם כדאי ללמוד כיצד עליכם לנהוג כדי שתצליחו למקסם כמה שיותר את הישגיכם בהליך הגירושין וממה להימנע .

להלן מס' דוגמאות:

  • כשאישה רוצה שלום בית כוונתה לבית שלם – כדאי לכם להקליט שיחות עם האישה המוכיחות שהיא מעוניינת בגירושין כדי למנוע ממנה לקבל צו למדור ספציפי אשר מאפשר לה להמשיך ולגור בבית שנים רבות רק בשל רצונה "בשלום בית"
  • הסדרי ראייה – ככל שתתעקש לראות את הילדים יותר תקבל אותם פחות וככל שתתעקשי למנוע ממנו לראות את הילדים הוא יתעקש יותר וילחם בך לראות אותם. ככל שתתעקשי שיראה אותם יותר יתנגד לקחת אותם כדי לא לשמש לך "בייבי סיטר".

מסקנה: תבקשו את ההפיך ממה שאתם רוצים : אם את רוצה שייקח אותם יותר תתנגדי שייקח אותם ואם אתה רוצה לראות אותם יותר תימנע מלבקש אותם.

  • מזונות ילדים נקבעים ע"פ צרכיהם בלבד – למרות שבית המשפט אמור להתחשב בהכנסות הצדדים לצורך קביעת מזונותיהם בפועל בית המשפט מכריע ע"פ צרכי הילדים ונותן משקל נמוך מאוד להכנסות הצדדים וכמעט לחלוטין מתעלם מהכנסות האם.

כדאי לנהל מו"מ ולהגיע להסכם בעניין מזונות הקטינים. כמעט לרוב בית המשפט פוסק מזונות גבוהים יותר ממה שהצדדים מסכימים בהסכם .

עוד דבר שחשוב לדעת, כשאתם נתבעים בתביעה למזונות ילדים חבל לבזבז זמן על ירידה מבוימת בשכר. עצמאים כמעט תמיד עומדים לפני פשיטת רגל כשמקבלים תביעה למזונות ושכירים כמעט תמיד עובדים פחות ועומדים בפני פיטורין כשמקבלים תביעה למזונות .

בית המשפט לא משתכנע מירידה בהכנסות או בטענות מהסוג הזה אלא מתחשב בצרכי הילדים בלבד!!!

  • האישה תמיד צודקת – כשאישה מחליטה להגיש תלונה במשטרה בגין תקיפתה על ידי בעלה , מרחיקים את הבעל מהבית מיידית ללא כל קשר לאמיתות גרסתה.

אל תנסו לכפות את עצמכם על אישה שמעוניינת שתעזבו את הבית. היא תמצא כל דרך להרחיקכם ולעיתים הנזק שיגרם לכם מהגשת תלונה הוא גדול מאוד ובלתי הפיך.

כשהמצב בבית בלתי נסבל כדאי להפריד כוחות ולעבור להתגורר במקום אחר לפחות באופן זמני . כמובן שיש לזה חיסרון והוא שהאישה תמנע ותעכב את מכירת הבית ופירוק השיתוף ואולם הסיכון של הגשת תלונה ומעצר הוא גדול יותר.

  • אל תנסו להבריח נכסים – כיום ניתן לקבל צו לקבלת מידע מכל מחזיק לתקופות עבר ולשחזר את פעולתכם . הימנעו מביצוע פעולות חשודות ותפעלו בתבונה.
  • לא להגיש תביעה לגירושין לבית הדין הרבני מבלי להתייעץ קודם עם עורך דין מרבית הנשים נמנעות מהגשת תביעה לגירושין ומאיצות בבעל להגיש את התביעה כדי לזכות בכתובתה.

– כיום נשים זוכות לקבל את פיצויי הכתובה בניגוד למצב שהיה בעבר. ניסוח תביעה לגירושין ללא עילה מוצדקת מחייבת את הבעל בתשלום כתובה לאישה . לא למהר!!!

  • אל תמעיטו ביכולת של בן הזוג והקדימו אותו בכל מהלך – כיום בני זוג מקבלים ייעוץ מעורכי דין אין צורך בידע קודם לכן כל אישה חסרת ניסיון יכולה להפתיע אתכם בתביעה עסיסית ומפתיעה.

מאמר זה הינו למידע ראשוני בלבד ואינו מיועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי

ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עו"ד הסכם ממון
עורך דין הסכם ממון

עו"ד הסכם ממון ככל ששכיחות הגירושין עולה, כך מבינים זוגות את חשיבות הדרך בה מתגרשים ועושים כל שניתן כדי להקל על עצמם בתהליך המאוד לא פשוט הזה, במיוחד כשיש ילדים.

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: