מה חשוב לעשות ולדעת ביחסים בפרק ב'?

התגרשתם, הכרתם בן או בת זוג חדשה וערכתם הסכם יחסי ממון.

נכון שהדבר הנכון ביותר הוא לערוך הסכם יחסי ממון אבל הסכם יחסי ממון קובע רק מה יקרה במקרה של פירוד , הסכם יחסי ממון לא קובע מה יקרה במקרה של פטירה.

לצורך הסדרת רכושכם במקרה של פטירה יש צורך לערוך בנוסף גם צוואה .

לא ניתן לקבוע מה יעשה ברכושכם לאחרת מותכם אלא בצוואה בלבד!

ללא צוואה עשוי בן הזוג לרשת אתכם בניגוד לרצונכם ועל כן יש צורך גם בהסכם יחסי ממון וגם צוואה.

הסכם יחסי הממון מסדיר את חלוקת הרכוש כאמור במקרה של פירוד בלבד. בד"כ נהוג ביחסים בפרק ב' להגן על הרכוש שצברתם לפני תחילת היחסים ולקבוע שרכוש זה לא יהיה משותף במקרה של פירוד.

מה יקרה במקרה של פטירה? במקרה של פטירה עשוי כאמור בן הזוג לרשת גם את הרכוש שהיה לכם לפני תחילת היחסים אותו ביקשתם לשמור לעצמכם.

ביחסים ממושכים לעיתים לא נוהגים להקפיד ולשמור על הפרדת הכספים והנכסים, לעיתים קונים נכס משותף ומשקיעים גם את הכספים שנצברו לפני מבלי לעגן את ההפרדה בשינוי בהסכם , מחליפים נכס או רכב ,מוכרים וקונים חדש, מנהלים ח"ן משותף וכד'.

במידה ובן הזוג לא ערך צוואה קובע חוק הירושה כי בן הזוג שנותר בחיים מקבל בנוסף למחצית הרכוש הקיים , 25% נוספים, היינו 75% מכלל הרכוש.

ועל כן כדאי לערוך צוואה ובה לציין את קיומו של ההסכם, לרשום במדויק מה כולל רכושכם, מי יירש אתכם, מי לא יירש אתכם, מה יקבלו יורשיכם וכמה כל אחד יקבל, מה קורה אם אחד מהיורשים ילך לעולמו, מי יקבל את חלקו וכיוצ"ב.

ללא צוואה עלולים יורשכם להישאר מקופחים ולנהל סכסוכים מורכבים וממושכים בבית המשפט נגד בן זוגכם שנותר בחיים.

עריכת צוואה מונעת סכסוכים ומאבקים מיותרים ומעניקה ביטחון הן לבן הזוג והן לילדיכם , לאחר פטירתכם.

מאמר זה הינו למידע ראשוני בלבד ואינו מיועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עסקים משפחתיים

המומחים המשפטיים למיצוי הזכויות שלך השאירו אצלנו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם וללוות אתכם לאורך כל התהליך באופן הטוב ביותר ובצורה שתאפשר לכם למצות את כל הזכויות המגיעות לכם באופן מלא.

קרא עוד >>
עו"ד צוואות
עורך דין צוואה

כל הנושא של צוואות וירושות הינו נושא רגיש מאוד אשר יכול להיות משמעותי מאוד עבור בני משפחה של נפטר ועבור הסביבה הקרובה שלו. בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד ענייני צוואות

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: