החלטתם להתגרש. לא יודעים איך להתחיל?

להלן קומץ טיפים, חשובים ביותר, בהם יש לנקוט מייד עם קבלת ההחלטה להתגרש:

1. איסוף מידע – תופתעו לגלות איך נעלמים מסמכים באורח פלא מרגע הודעתכם לבן הזוג על רצונכם להתגרש ועל כן רצוי לאסוף את המידע הדרוש טרם הודעתכם . רצוי לצלם תזרים מזומנים ,תלושי שכר ,אישורי הכנסה, צילום הכספת ותוכנה ,תדפיסי בנק , חוזי רכישה, תדפיסי יתרות חסכונות קרנות פנסיה, תדפיסי קופות גמל , דפי פירוט כרטיסי אשראי , מסמכים המעידים על הוצאות , מסמכים המעידים על רמת החיים ,רשימת לקוחות , וכן כל מסמך אשר יש בו להעיד על זכותכם ברכוש.

2. איסוף ראיות – יש להניח כי ברגע שבן הזוג ידע על רצונכם להתגרש יכחיש או ישנה גרסתו ביחס לנושאים השנויים במחלוקת , ינסה להעביר את הכספים ו/או את הרכוש ע"ש צד שלישי כמו אח או חבר , ולכן כדאי לאסוף אינפורמציה מבעוד מועד ובטרם הודעתם על רצונכם להתגרש כגון ע"י הקלטת בן הזוג, תיעוד התנהלותו ברשתות החברתיות , חיפוש מסמכים הנוגעים לעסק של בן הזוג כמו מסמכי בנק , צילום חשבוניות , שמות ספקים, שמות לקוחות אותם תוכלו להעיד על כושר השתכרות ועוד'.

במידה וקיים חשד כי בן זוגם מנהל רומן מחוץ לנישואין כדאי לאסוף ראיות שיש בהן לזכות אותך בכתובה. כיום נוטים בתי הדין הרבניים לחייב את הבעל בתשלום פיצוי הכתובה לאישה . לאיסוף הראיות משמעות רבה ואף מכרעת ועל כן ככל שתצטיידו בכמות גדולה יותר של ראיות סיכויכם להצליח להוכיח את טענתכם יעלה באופן משמעותי.

3. גיבוש אסטרטגיה מלאה להליך הגירושין – ישנם הבדלים מהותיים בהכרעתם של בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים לעניין גובה המזונות וחלוקת הרכוש, ולכן יש לבחון את מכלול הנסיבות טרם הגשת התביעה . לעיתים יש לפצל את התביעות על מנת לזכות בסעד מסוים ולשם כך יש לבחור בערכאה המתאימה להגשת התביעות.

לדוגמא: אישה שמעוניינת לעכב את מכירת הבית יכולה לעשות זאת באמצעות צו למדור ספציפי, אותו ניתן לקבל רק בבית הדין הרבני במסגרת תביעה למזונות אישה ו/או שלום בית ועל כן כדאי לתכנן מראש לאיזו ערכאה להגיש את תביעת מזונות האישה והאם כדאי להגיש תביעה לשלום בית.

בחירת אסטרטגיה נכונה היא הקובעת את התוצאה לה אתם מייחלים.

4. שמירת חפצים יקרי ערך – הקפידו לשמרם במקום בו בן הזוג לא יוכל להעלימם . חפץ יקר ערך עשויי להיות מכשיר בידי בן הזוג השני לסחיטה , אשר יכניע אתכם לטובת רצונו

5. חשאיות מלאה – חשוב מאוד לשמור על חשאיות מלאה , זה לא הזמן לבטוח בחברים או בידידי הנפש של בן זוגכם המתנדבים ל"סייע" לך או "לגשר" בניכם . ידידים אלה עשויים לרגל לטובת בן הזוג השני ולהכשילכם טרם השגת כל המסמכים הרלוונטיים.

6. אין לשתף את הילדים בהליך הגירושין או להפכם למרגלים לטובתכם! דבר זה יפגע אנושות ברגשותיהם של ילדיכם ובהתפתחותם התקינה . רצוי להיוועץ עם מומחה איך לבשר לילדים על רצונכם להתגרש וכן לעדכן את המחנכת אודות השינוי על מנת שהצוות החינוכי ידע מה עובר על ילדכם.

7. להימנע מאיומים או מאמרות סרק אשר עשויות לשמש את בן הזוג השני לשם הרחקתכם מהבית לתקופה לא קצרה ,דבר שיש בו להעניק יתרון לבן הזוג שנותר בבית . כמו כן יש להימנע מהודעה לבן הזוג על כוונתכם להגיש תביעות . במקרים רבים בן הזוג יקדים אתכם ואף עשוי לעשות שימוש במידע שקיבל מכם, נגדכם.

8. מלכודות – ישנן מלכודות גירושין מסוגים שונים מהן כדאי להיזהר, כגון הקלטתכם באופן יזום ומבוים על ידי בן הזוג או על ידי חוקר פרטי מטעמו , הטמנת מצלמות ומכשירי האזנה , התקנת תוכנות ריגול במכשירי הנייד שלכם ועוד.

9. מו"מ – ישנם מקרים שרצוי לנהל מו"מ טרם פתיחת ההליכים וישנם מקרים שרצוי להתחיל מו"מ רק לאחר פתיחת ההליכים כגון במקרים בהם קיים סיכוי להברחת רכוש או כאשר בן הזוג יפעל בחוסר תום לב, יקדים אתכם בתביעות נכדכם ועוד . כאשר לא קיים חשש שמו"מ יפגע במטרתם רצוי תחילה להציע לבן הזוג להסדיר את כל ענייני הגירושין על ידי הסכם הכולל הן את חלוקת הרכוש, משמורת הילדים, דמי המזונות ועוד.

יתרונותיו של ההסכם על פני הליכי גירושין ממושכים, ברורים ובעיקר במצב בו מערכת היחסים בנכם צפויה להימשך שנים רבות בשל ילדיכם המשותפים.

עצה חשובה: רצוי ומומלץ לנקוט בכל הפעולות המנויות לעיל טרם תחילת המו"מ.

10. שימרו על קור רוח ופעלו בהיגיון, אל תמהרו לפעול גם במקרים שקשה מאוד אלא לאחר היוועצות עם עו"ד מומחה.

ביצוע הפעולות הנ"ל יבטיחו את הצלחתכם במידה רבה . בהצלחה !

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עורך דין לענייני משפחה באשקלון
עורך דין לענייני משפחה באשקלון

עורך דין משפחה אשקלון משפחה נראית על פניו כמסגרת הקרובה והבטוחה ביותר שעניינים משפטיים רחוקים ממנה. עם זאת,  גם כאשר המשפחה מתנהלת בשגרה, ללא מחלוקות או משברים, ישנם מצבים בהם

קרא עוד >>
עורך דין הסכם גירושין
הסכם גירושין

לעו"ד אור עזריה ניסיון רב בניהול ומניעת סכסוכים בין בני משפחה כגון אחים, ילדים , אחיינים שותפים לחברה ובין בני זוג שותפים לחברה/עסק בסכסוכים ביניהם בעניינים שונים וביניהם לבין בני

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: